Höstanemon

Höstanemon

lördag 9 december 2017

Alltid dessa baggar

   Något jag återkommer till som motiv är ju insekter, och särskilt förtjust är jag i skalbaggar. I somras tittade jag på bilder i en ganska gammal insektsbok jag hittade i sommarstugan. 

Blev så förälskad i denna:

La ut en fråga på Facebook i en insektsgrupp som hjälps åt att artbestämma insekter och jag är så överväldigad vilken kunskap och hjälpsamhet det finns. 


Sen fick jag en beställning, bästa kursledarkollegan Sara ville ha en kompis till hennes humla som hon fick av mig i doktors-examenspresent, men helst att det skulle vara två av några.. Så har jag ju inte ens tänkt med mina bilder. Spännande. Två lite olika skinnbaggar, stinkfly, också kallade bärfisar fick det bli och nu har de flyttat till Jönköping.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar