Höstanemon

Höstanemon

söndag 28 juli 2013

Vita pelargoner del 1:

 Jag älskar vita pelargoner. Jag har skissat upp en blomklase på en stor duk och tänkte göra en akryltavla för många herrans år sedan......


Det syns inte så bra....



För att skissa lite och träna på de grå skiftningar som skuggorna ger gör jag en liten färgskiss med markerpennorna.


Bakgrunden på själva tavlan har jag tänkt ska vara turkos, cerise eller sand..... (kanske blir den här tavlan aldrig klar...)
Nu har jag dessutom fått för mig att jag borde ta mig till konstnärshandeln och köpa sådant medium som gör t ex sprick-effekter på bakgrundsdelen.....????

2 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera