Höstanemon

Höstanemon

onsdag 24 juli 2013

Darrgräs och vatten

När jag fyllde år fick jag den här otroligt vackra buketten av mitt jobb (bästa). Rockig och romantisk till en tillika tjej! I buketten fanns darrgräs (tror det kanske heter så).


Om man tittar närmare ser man att de är väldigt vackra och detaljerade. Jag vet att jag sa redan då att dem måste jag rita av. Nu blev det gjort. Som växt och i närbild på en "blomma" (eller heter det frukt??).
 

Ett annat inslag i inspirationen är vatten. Vatten, vatten, vatten - kära VATTEN vad svårt det är att avbilda.... Jag såg lite öppningar när vi var på Yxlan sist och barnen metade.. Den här teckningen var bara ett försök, jag kommer återkomma till dess problem. LOVAR!!

Nja, jag hittade något kring färger jag sett i blänken i vatten, men jag är inte riktigt nöjd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar