Höstanemon

Höstanemon

fredag 12 april 2013

Lite arbeteten i tusch

Jag passar på och göra ett inlägg om bilderna jag gör under en tvålördagarskurs i färgläggning med tusch.

Vi började med lite färgskalor. De är ju vackra i sig och möjligheterna är oändliga, det är som en syntetisk typ av akvarell.
För mig är det dessutom nytt med möjligheten att använda blendern, jag har tyckt att den är lite opålitlig då färgerna kan flyta ut mot den..

Vår kursledare Fia tipsade om hur fint det kan bli med detaljerade träd, då man använder olika nyanser för olika ljuspunkter i trädkrona och stam. Så det provade jag hemma sedan.


Jag ville prova något metalliskt och moln. Kontasterna magiska möte!?
Jag vet inte varför, bara kom att tänka på denne rosa långben... när jag såg mina rosa nyanser och ville göra något.

När jag ville prova röda nyanser kom jag att tänka på kräftor.

Till alla bilder har jag haft referensbilder.

Imorgon är det dags för kurs igen. Hoppas jag hellre drömmer om kräftor och ekar än rosa sliskiga pantrar.....



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar