Höstanemon

Höstanemon

torsdag 4 april 2013

Ett riktigt hundjobb


 Min kollega Anna beställde ett porträtt av sin fina Prins af Friherre Dante. Jag skulle prova lite om det gick och började skissa lite..

Proportionerna måste stämma och i nästa skiss, som jag bestämde mig för att färglägga (mest för att lära känna Dantes utseende -bilden Anna ville ha skulle vara i blyerts och A3)fick jag till proportionerna lite bättre.. 

Vad många färger jag hittade i Dante..



Att jag skriver hundjobb är förstås på skoj, det här var något jag ville göra och det var roligt och utvecklande.

Så började jag på blyertsbilden i A3. Och den blev såhär.

 
Nu är bilderna inramade. Tack snälla Dante med husse och matte för att jag fick den stora äran att avbilda prinsen!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar