Höstanemon

Höstanemon

lördag 3 februari 2018

Porträtt-träning

   Emellanåt ger jag mig själv utmaningen att träna porträtt. Jag väljer oftast ut någon bild att titta på och ja, visst, det ser ut som en människa men blir sällan likt. Jag vet hur jag borde göra tekniskt men det blir tråkigt så jag ögonmåttar hellre... och då blir det "fel"! Den här gången ville jag att de skulle göra miner, det ser mer ut som de r i dialog med oss som ser dem då...



Den ena personen fick problem med det andra ögat... Så hon borde nog få piratlapp för ögat...
Pan Pastels är ett kul material att arbeta med, små puderdosor och sminksvampar ger känslan av att sminka.... Och det ger en hud-liknande effekt. Det slår mig under arbetet hur stor betydelse skuggor har för formerna i våra ansikten... Jag kompletterar med Polychromos pennor för att komma åt detaljerna.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar