Höstanemon

Höstanemon

onsdag 18 juni 2014

Ramar för framtiden

Fernissad och i Rustaram (vanligt glas)


   Jag har börjat lite försiktigt att skaffa en del ramar och titta på vad jag har som i mina fantasier kanske kan bli någon slags utställning någon gång. Jag kan konstatera att jag jobbat i ganska små format och definivt inte standardmått för passepartouts.... Ska bli bättre på att planera en del format inledningsvis, men det är viktigt att inte kreativiteten mattas ut av någon slags resultat-hets.... Man kan ju beställa ramar och passepartouts i efterhand.



UV-skyddande glas

Jag har luskat fram lite möjligheter till uv-skydd för de icke beständiga teckningarna, gjorda med markerpennor. Gredelin konstnärshandel har ett 90% skydd mot uv som blir jättesnyggt. Inte så farligt dyrt heller. Sedan har jag köpt en fernissa som verkar fungera, lite pirrigt att spraya välarbetade teckningar, då det kan lösas upp och bli prickigt.... 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar