Höstanemon

Höstanemon

tisdag 12 februari 2013

Hemmavyer i detalj

Kronor är fina, även om kungligheter inte är nåt viktigt för mig så är det något med formerna och silverfärg.. Brickan fixade jag själv härom året, med pappersmallar jag ritade, det var svårt minns jag med de där lösa delarna som är håligheter.. Den högra är bara en prydnadsgrej 3cm.

Lite köksvråar i vårt lilla, lilla kök.

Nytt möter gammalt i en ständig dialog, vad blir de tillsammans? Personlig goja, prägel och stilfinish!! Den nedre, högra bilden är en spännande sammansatt hög. Jag kan inte svara på frågan om varför just dessa hör ihop, mer än att de enligt mig har dragningskraft till varandra.De har funnit varandra!
Drivved, en cigarrlåda, gammelmoster Rigmors skor, två gamla, nötta men vackra böcker, en ny bok om trä, en Ungersk sedel, en fuskgren "smällbär", en doftpåse och en fiskekrok.
Helt enkelt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar